Latviešu valoda 9. klasei
Par preču pieejamību zvanīt 67 801 980 vai iestatiet atgādinājumu e-pastā par grāmatas publicēšanu.
Par preču pieejamību zvanīt 67 801 980 vai iestatiet atgādinājumu e-pastā par grāmatas publicēšanu.
Iznāks drīzumā
Vairāk par piegādi un cenām var uzzināt šeit.
Interneta grāmatnīcā - 10% atlaide reģistrētajiem klientiem drukātajām grāmatām
Mācību grāmata ir noslēdzošais posms latviešu valodas mācībās 4.–9. klasei, tajā secīgi turpināts 4.– 8. klasē izklāstītais mācību saturs. Mācību grāmata veidota atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (MK noteikumi Nr. 747), atbilst kompetenču pieejai mācību saturā.
Mācību izdevumu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Izglītības un zinātnes ministrijā 2025. gada I pusē.
“Latviešu valoda 9. klasei (ar papildsaturu)” ir pārstrādāta un papildināta Jolantas Babrānes un Anitas Vanagas mācību grāmata “Valodas labirinti. Latviešu valoda 9. klasei” atbilstoši pamatizglītības standartam.
Grāmatā mācību saturs izkārtots četros tematos, un tajā liela uzmanība pievērsta pamatskolā apgūtā nostiprināšanai un padziļināšanai.
- tematā “Valoda – mans draugs, spogulis, vizītkarte” skolēni turpinās pilnveidot prasmi rakstīt domrakstu un īso rakstu, pētīs argumentētās esejas uzbūvi un rakstīs savu argumentēto eseju. Skolēni pilnveidos prasmi izteikt viedokli un pamatot to ar savu pieredzi, kultūras un literatūras faktiem, novērtēs informācijas avotu ticamību. Vērtēs savus un klasesbiedru tekstus pēc noteiktiem kritērijiem.
- tematā “Valoda tīklos, valodas tīklos” skolēni pētīs informāciju par dažādiem saziņas veidiem e-vidē, padziļinās, izpratni par savu mācīšanās stilu, lasīs runu paraugus, informāciju par Latvijai nozīmīgām vērtībām. Skolēni pilnveidos publiskās runas sagatavošanas prasmes, pievēršot uzmanību pareizrunas likumiem, intonācijas maiņai, pauzēm, žestiem, mīmikai.
- tematā “Daba runā ar mums, mēs runājam par dabu” skolēni pētīs informāciju par Latvijā un pasaulē nozīmīgām dabas vērtībām, norisēm, ekoloģiju, klimata pārmaiņām, cilvēka vietu dabā un ietekmi uz to, padziļinās izpratni par valodas sintaktiskajiem līdzekļiem un interpunkcijas likumiem, pilnveidos prasmi lietot dažādas uzbūves teikumus un sintaktiskās konstrukcijas, pareizi likt pieturzīmes citu un paša veidotos tekstos.
- tematā “Valoda laikā un telpā” skolēns atsauks atmiņā un padziļinās izpratni par leksikoloģijas jautājumiem, vārdu krājumu un tā mainīgumu, pievērsīs uzmanību frazeoloģismu lietojumam valodā, mūsdienu sarunvalodai.
Noslēdzot mācību gadu, skolēns izvērtēs paveikto, veicot piedāvātos uzdevumus sadaļā “Mācību gadā apgūtā izvērtējums”.
Grāmatas noslēgumā pievienotas tabulas un shēmas, lai skolēns varētu ērti atkārtot visos tematos, kā arī iepriekšējās klasēs apgūto.
Mācību grāmatā ievietoti teksti lasīšanai gan no oriģinālās un tulkotās daiļliteratūras, gan populārzinātniskās literatūras, gan tīmekļa resursiem, kuros ietverti interesanti un būtiski saziņas temati; tie saistībā ar citiem mācību priekšmetiem paplašinās skolēnu redzesloku un rosinās veidot patstāvīgu viedokli par dažādām problēmām, kas skar sabiedrību un indivīdus.
Kompleksi veidotajos uzdevumos skolēniem būs daudzveidīgas iespējas izpausties pētniecībā, dažādu avotu, resursu – tostarp audio, video, digitālo – izmantošanā, dažādu žanru rakstu darbu tekstveidē, individuālā un grupu darba projektu izstrādāšanā un prezentēšanā. Tādējādi skolēni arvien attīstīs saskarsmes prasmes, veicot uzdevumus pārī un grupā.
Katra temata sākumā formulēti skolēnam sasniedzamie rezultāti, bet temata noslēgumā piedāvāts pašvērtējums “Novērtē prasmes” par apgūto tematu.
Mācību grāmatā iekļauts ar apgūstamo tematu saistīts ilustratīvais materiāls. Unas Leitānes zīmējumi, Aigara Truhina u. c. autoru fotogrāfijas, kā arī shēmas, tabulas rosina skolēnu domāt, pētīt un rast dažādu situāciju risinājumus, strukturēt informāciju, diskutēt un izteikt viedokli. Savukārt grāmatu vāku attēli pie izmantotajiem tekstiem būs kā interesi raisošs pamudinājums skolēniem kādu no grāmatām izlasīt pilnībā.
Mācību grāmatai pievienots šāds papildsaturs.
- Darba lapas word.doc formātā. Tajās tiks ietverti ar konkrēto tematu saistīti vingrinājumi, lai nostiprinātu prasmes un zināšanas. Darba lapas piedāvās skolotājam diferencēt vingrinājumus pēc grūtības pakāpes un skolēnu vajadzībām. Iespējams, ne vienmēr visiem skolēniem būs nepieciešams veikt visus darba lapās piedāvātos vingrinājumus, tāpēc tie izmantojami selektīvi.
- Pielikumi word.doc formātā. Tajos tiks piedāvātas pašvērtējuma tabulas, kuras skolēnam noteikti būs ērtāk veikt savā datorā, darbu vērtēšanas kritēriji. Skolēni varēs izvērtēt savas un klasesbiedru prasmes, secinās, kāds ir bijis mācīšanās ceļš, ja nepieciešams, meklēs veiksmīgākus risinājumus.
Gan darba lapas, gan pielikumus skolotājs kopā ar skolēniem var pārveidot un pilnveidot, ja tas nepieciešams. To pieļauj word.doc formāts.
Mācību grāmatā tiks piedāvāti arī tīmekļa ārējie resursi, lai skolēns varētu skatīties videosižetus, klausīties tekstus u. tml. Tie būs pieejami norādītajā saitē, kā arī atverot kvadrātkodu mācību grāmatā.
Grāmatā uzmanība tiks pievērsta caurviju prasmēm, īpaši skolēna pašvadītām mācībām, sadarbības prasmei un digitālajai prasmei. Informācijas logā “Dari tā!” vai “Dariet tā!” piedāvāts atbalsts, kā veikt kādu uzdevumu, kā sadarboties grupā vai strādāt tīmeklī u. tml., kā arī skolēni tiks aicināti arvien izmantot digitālos resursus (piem., tezaurs.lv) vārdu nozīmju noskaidrošanai u. c.
Grāmatā sniegts atbalsts jēdzienu un teorijas izskaidrošanai konkrētajā tematā tādos informācijas logos kā “Iegaumē!”, “Ievēro!”. Informācijas logā “Atsauc atmiņā!” tiks atgādināts iepriekš apgūtais jēdziens, valodas parādība. Atsevišķi vārdi un termini tiks skaidroti pašā mācību grāmatā. Lai skolēnam būtu vieglāk uztvert konkrētā valodas materiāla atsevišķus aspektus, tiks piedāvāts informācijas logs “Saruna”, sniedzot atbalstu temata padziļinātā izpratnē.
Sagatavošanā Ivetas Vīdušas sagatavotā “Latviešu valoda 9. klasei. Programma. Kompetenču pieeja + papildsaturs” (atbilst mācību grāmatai Jolanta Babrāne. “Latviešu valoda 9. klasei. Kompetenču pieeja”), kas veidota atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (MK noteikumi Nr. 747).
ISBN |
978993432470
Nokopēts!
|
---|---|
Autors (i) | Jolanta Babrāne |
Ražotājs | Zvaigzne ABC |
Mācību grāmata ir noslēdzošais posms latviešu valodas mācībās 4.–9. klasei, tajā secīgi turpināts 4.– 8. klasē izklāstītais mācību saturs. Mācību grāmata veidota atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (MK noteikumi Nr. 747), atbilst kompetenču pieejai mācību saturā.
Mācību izdevumu paredzēts iesniegt apstiprināšanai Izglītības un zinātnes ministrijā 2025. gada I pusē.
“Latviešu valoda 9. klasei (ar papildsaturu)” ir pārstrādāta un papildināta Jolantas Babrānes un Anitas Vanagas mācību grāmata “Valodas labirinti. Latviešu valoda 9. klasei” atbilstoši pamatizglītības standartam.
Grāmatā mācību saturs izkārtots četros tematos, un tajā liela uzmanība pievērsta pamatskolā apgūtā nostiprināšanai un padziļināšanai.
- tematā “Valoda – mans draugs, spogulis, vizītkarte” skolēni turpinās pilnveidot prasmi rakstīt domrakstu un īso rakstu, pētīs argumentētās esejas uzbūvi un rakstīs savu argumentēto eseju. Skolēni pilnveidos prasmi izteikt viedokli un pamatot to ar savu pieredzi, kultūras un literatūras faktiem, novērtēs informācijas avotu ticamību. Vērtēs savus un klasesbiedru tekstus pēc noteiktiem kritērijiem.
- tematā “Valoda tīklos, valodas tīklos” skolēni pētīs informāciju par dažādiem saziņas veidiem e-vidē, padziļinās, izpratni par savu mācīšanās stilu, lasīs runu paraugus, informāciju par Latvijai nozīmīgām vērtībām. Skolēni pilnveidos publiskās runas sagatavošanas prasmes, pievēršot uzmanību pareizrunas likumiem, intonācijas maiņai, pauzēm, žestiem, mīmikai.
- tematā “Daba runā ar mums, mēs runājam par dabu” skolēni pētīs informāciju par Latvijā un pasaulē nozīmīgām dabas vērtībām, norisēm, ekoloģiju, klimata pārmaiņām, cilvēka vietu dabā un ietekmi uz to, padziļinās izpratni par valodas sintaktiskajiem līdzekļiem un interpunkcijas likumiem, pilnveidos prasmi lietot dažādas uzbūves teikumus un sintaktiskās konstrukcijas, pareizi likt pieturzīmes citu un paša veidotos tekstos.
- tematā “Valoda laikā un telpā” skolēns atsauks atmiņā un padziļinās izpratni par leksikoloģijas jautājumiem, vārdu krājumu un tā mainīgumu, pievērsīs uzmanību frazeoloģismu lietojumam valodā, mūsdienu sarunvalodai.
Noslēdzot mācību gadu, skolēns izvērtēs paveikto, veicot piedāvātos uzdevumus sadaļā “Mācību gadā apgūtā izvērtējums”.
Grāmatas noslēgumā pievienotas tabulas un shēmas, lai skolēns varētu ērti atkārtot visos tematos, kā arī iepriekšējās klasēs apgūto.
Mācību grāmatā ievietoti teksti lasīšanai gan no oriģinālās un tulkotās daiļliteratūras, gan populārzinātniskās literatūras, gan tīmekļa resursiem, kuros ietverti interesanti un būtiski saziņas temati; tie saistībā ar citiem mācību priekšmetiem paplašinās skolēnu redzesloku un rosinās veidot patstāvīgu viedokli par dažādām problēmām, kas skar sabiedrību un indivīdus.
Kompleksi veidotajos uzdevumos skolēniem būs daudzveidīgas iespējas izpausties pētniecībā, dažādu avotu, resursu – tostarp audio, video, digitālo – izmantošanā, dažādu žanru rakstu darbu tekstveidē, individuālā un grupu darba projektu izstrādāšanā un prezentēšanā. Tādējādi skolēni arvien attīstīs saskarsmes prasmes, veicot uzdevumus pārī un grupā.
Katra temata sākumā formulēti skolēnam sasniedzamie rezultāti, bet temata noslēgumā piedāvāts pašvērtējums “Novērtē prasmes” par apgūto tematu.
Mācību grāmatā iekļauts ar apgūstamo tematu saistīts ilustratīvais materiāls. Unas Leitānes zīmējumi, Aigara Truhina u. c. autoru fotogrāfijas, kā arī shēmas, tabulas rosina skolēnu domāt, pētīt un rast dažādu situāciju risinājumus, strukturēt informāciju, diskutēt un izteikt viedokli. Savukārt grāmatu vāku attēli pie izmantotajiem tekstiem būs kā interesi raisošs pamudinājums skolēniem kādu no grāmatām izlasīt pilnībā.
Mācību grāmatai pievienots šāds papildsaturs.
- Darba lapas word.doc formātā. Tajās tiks ietverti ar konkrēto tematu saistīti vingrinājumi, lai nostiprinātu prasmes un zināšanas. Darba lapas piedāvās skolotājam diferencēt vingrinājumus pēc grūtības pakāpes un skolēnu vajadzībām. Iespējams, ne vienmēr visiem skolēniem būs nepieciešams veikt visus darba lapās piedāvātos vingrinājumus, tāpēc tie izmantojami selektīvi.
- Pielikumi word.doc formātā. Tajos tiks piedāvātas pašvērtējuma tabulas, kuras skolēnam noteikti būs ērtāk veikt savā datorā, darbu vērtēšanas kritēriji. Skolēni varēs izvērtēt savas un klasesbiedru prasmes, secinās, kāds ir bijis mācīšanās ceļš, ja nepieciešams, meklēs veiksmīgākus risinājumus.
Gan darba lapas, gan pielikumus skolotājs kopā ar skolēniem var pārveidot un pilnveidot, ja tas nepieciešams. To pieļauj word.doc formāts.
Mācību grāmatā tiks piedāvāti arī tīmekļa ārējie resursi, lai skolēns varētu skatīties videosižetus, klausīties tekstus u. tml. Tie būs pieejami norādītajā saitē, kā arī atverot kvadrātkodu mācību grāmatā.
Grāmatā uzmanība tiks pievērsta caurviju prasmēm, īpaši skolēna pašvadītām mācībām, sadarbības prasmei un digitālajai prasmei. Informācijas logā “Dari tā!” vai “Dariet tā!” piedāvāts atbalsts, kā veikt kādu uzdevumu, kā sadarboties grupā vai strādāt tīmeklī u. tml., kā arī skolēni tiks aicināti arvien izmantot digitālos resursus (piem., tezaurs.lv) vārdu nozīmju noskaidrošanai u. c.
Grāmatā sniegts atbalsts jēdzienu un teorijas izskaidrošanai konkrētajā tematā tādos informācijas logos kā “Iegaumē!”, “Ievēro!”. Informācijas logā “Atsauc atmiņā!” tiks atgādināts iepriekš apgūtais jēdziens, valodas parādība. Atsevišķi vārdi un termini tiks skaidroti pašā mācību grāmatā. Lai skolēnam būtu vieglāk uztvert konkrētā valodas materiāla atsevišķus aspektus, tiks piedāvāts informācijas logs “Saruna”, sniedzot atbalstu temata padziļinātā izpratnē.
Sagatavošanā Ivetas Vīdušas sagatavotā “Latviešu valoda 9. klasei. Programma. Kompetenču pieeja + papildsaturs” (atbilst mācību grāmatai Jolanta Babrāne. “Latviešu valoda 9. klasei. Kompetenču pieeja”), kas veidota atbilstoši valsts pamatizglītības standartam (MK noteikumi Nr. 747).
ISBN |
978993432470
Nokopēts!
|
---|---|
Autors (i) | Jolanta Babrāne |
Ražotājs | Zvaigzne ABC |